Kwaliteitsstatuten

Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format 4.0
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz
en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar
te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: HLM HENNISSEN
BIG-registraties: 09033836825
Overige kwalificaties: Eerstelijnspsycholoog, gedragstherapeut
Basisopleiding: Psychologie
AGB-code persoonlijk: 94004864
Praktijk informatie 1
Naam Praktijk of Handelsnaam: Psychologenpraktijk Bosveld
E-mailadres: info@psychologenpraktijkbosveld.nl
KvK nummer: 14115464
Website: www.psychologenpraktijkbosveld.nl
AGB-code praktijk: 94002671
1b. Werkt u op meer dan één locatie, geef dan de locaties en adresgegevens
hieronder in:
2. Biedt zorg aan in
Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in
generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het
Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
de generalistische basis-ggz
2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en
coördinerende rol als volgt in:
Indicerend:
Bij aanmelding, na invulling van de digitale intake, in het eerste intakegesprek, bij het stellen van de
diagnose, en zonodig in het verloop van de behandeling bekijk ik steeds of de klachten en hulpvraag
van de client passen bij de basisGGZ zorg. Als dat niet het geval is, zorg ik voor een passende
verwijzing naar een andere hulpverlener of instantie.
In samenwerking met de client wordt de diagnose, het behandeldoel, en het behandelplan
besproken en regelmatig geëvalueerd. Voorafgaand aan de behandeling wordt de client
geïnformeerd over het recht op inzage in het dossier.
Coördinerend:
Client wordt voorafgaand aan de behandeling geïnformeerd over mijn bereikbaarheid tijdens
werkdagen, weekend, en mijn afwezigheid tijdens vakanties.
Ik ben voor cliënten het aanspreekpunt bij vragen, en voor andere zorgverleners het aanspreekpunt
indien er overleg moet worden gepleegd. Ik zorg voor afstemming met de huisarts en andere
zorgverleners indien nodig. Ik werk alleen, dus ik ben altijd de enige regiebehandelaar. Als
regiebehandelaar ben ik verantwoordelijk voor de aanmelding, de intakefase, het behandelplan, de
behandeling, en overleg met de huisarts en andere behandelaars indien van toepassing.
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type
klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw
cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich,
betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
Psychologenpraktijk Bosveld biedt psychologische behandelingen aan aan mensen die verwezen
worden door de huis- of bedrijfsarts. We werken uitsluitend binnen de Generalistische basis GGZ. We
werken vooral met cognitieve gedragstherapie, EMDR en Mindfulness. We passen indien wenselijk
eHealth toe. Als het nodig is betrekken we familie/omgeving bij de behandeling.
3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Angststoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
Neurocognitieve stoornissen
Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
Trauma en stress gerelateerde stoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Regiebehandelaar 1
Naam: H.L.M. Hennissen
BIG-registratienummer: 09033836825
Regiebehandelaar 2
Naam: P.A.M. Goessens
BIG-registratienummer: 29059661225
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
Zorggroep(en)
Anders: Lijst huisartsen
Huisartsenpunt Catualiumplein
Agb 01011031
Catualiumplein 3a
6097AB, Heel
Limburg, Nederland
hc-ass@ezorg.nl
Telefoonnummer
0475-571756
Huisartsenpunt Heel
Agb 01010495
Sportparklaan 54
6097CW, Heel
Limburg, Nederland
assistente-heel@ezorg.nl
0475-571396
https://www.huisartsenpunt.nl/heel/
Huisartspraktijk Kuiper
Agb 01057035
Huisartsenpunt Ittervoort
Leliestraat 4
6014AN, Ittervoort
Limburg, Nederland
ass-ittervoort@xs4all.nl
0475-565337
Huisartsenpraktijk Coene - Heetkamp
Agb 01009389
Hoogstraat 7
6085ED, Horn
praktijkcoeneheetkamp@ezorg.nl
Maatschap Dak
Agb 01058952
Schoolstraat 22
6017CZ, Thorn
Limburg, Nederland
info@huisartsenpraktijkdansenkessels.nl
0475-566799
http://www.huisartsenpraktijkdansenkessels.nl
Dhr. R.J.C. Norg,
huisarts AGB-code: 01024465
Organisatie: Norg & Norg-Schulpen Org. AGB-code: 01051318
Adres: Kerkplein 7
Woonplaats: 6081 BA Haelen
Tel: 0475-595000
Coöperatieve Verenigde Zorverleners Maasgouw
Kruchterstraat 31a
6051CA Maasbracht
kvk nummer: 91757738
OncoNetEcht
Doktersweg 18
6101 EB Echt
ONCO Netwerk Maasgouw-Leudal
Bosveld 13
6099 AN Beegden
de preventieve zorgpartner
0475 46 22 66
info@depreventievezorgpartner.nl
RAP-revalidatie Maasbracht
Dr. Engelsoord 1
6051 LE Maasbracht
0475-462266
Pijnprofessionals
a.engers@pijnprofessionals.nl
KVK Amsterdam 66022193
DOCO
Domein overstijgend casus overleg.
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
(naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Coöperatieve Verenigde Zorverleners Maasgouw
Kruchterstraat 31a
6051CA Maasbracht
kvk nummer: 91757738
OncoNetEcht
Doktersweg 18
6101 EB Echt
ONCO Netwerk Maasgouw-Leudal
Bosveld 13
6099 AN Beegden
de preventieve zorgpartner
0475 46 22 66
info@depreventievezorgpartner.nl
RAP-revalidatie Maasbracht
Dr. Engelsoord 1
6051 LE Maasbracht
0475-462266
Pijnprofessionals
a.engers@pijnprofessionals.nl
KVK Amsterdam 66022193
DOCO
Domein overstijgend casus overleg.
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
op- en afschaling, diagnose, consultatie, medicatie, overleg, vervanging, waarneming, verwijzing
5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst
of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):
huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: niet nodig
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
https://rap-zorg.nl/ interne cursussen
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Er worden voordrachten gehouden.
Er vindt intervisie plaats
Er wordt inhoudelijk samengewerkt
Er zijn interne cursussen
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Ja
Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: http://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekeraar
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
http://www.psychologenpraktijkbosveld.nl/aanmelding_kosten.html
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
https://www.psychologenpraktijkbosveld.nl/kwaliteitsstatuut.html
Organisatie van de zorg
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij
(naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
P.A.M. Goessens, GZ-psycholoog H.L.M. Hennissen, GZ-psycholoog Psychologenpraktijk Bosveld
Bosveld 13 6099 AN Beegden 0475-570007 info@psychologenpraktijkbosveld.nl
Link naar website:
http://www.psychologenpraktijkbosveld.nl/klachten.html
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
Bij vakantie geen vervanging. Bij ziekte vervanging wij elkaar.
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het zorgproces - het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link
of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling:
http://www.psychologenpraktijkbosveld.nl/aanmelding.html
12. Aanmelding en intake/probleemanalyse
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische
aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):
zie: http://www.psychologenpraktijkbosveld.nl/aanmelding.html
12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of
terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend
aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:
Ja
13. Behandeling en begeleiding
13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam
en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met
toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik
doe dat als volgt:
Met iedere patiënt wordt de behandeling per sessie gemonitord. Iedere sessie wordt nagegaan of
opdrachten helder zijn, of het lukt en zo niet, wat dan belemmert. Er wordt voortdurend samen met
de patiënt afgestemd op verwachtingen. Om de paar sessies wordt er naar vooruitgang gekeken.
Indien nodig wordt daartoe ROM ingezet, wat altijd besproken wordt met patiënten en waarvan ze
als ze willen een afschrift krijgen. Patiënten worden geïnformeerd over alle informatie die naar de
huisarts gaat. In overleg met patiënten kan de behandeling aangepast worden indien gewenst. Op
verzoek van patiënt, op mijn verzoek of op verzoek van naasten, wordt de omgeving hierin ook
betrokken na uitdrukkelijke toestemming van de patiënt.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
-voortgangsbespreking per sessie -voortgangsbespreking behandelplan -evaluatie behandelplan afname
vragenlijsten + bespreking -afname ROM + bespreking
14g. Ik heb een kopie van de overeenkomst met de Stichting Vrijgevestigden
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of
medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
standaardperiode hanteer ik hiervoor:
meestal per sessie, maar in iedere geval iedere 6 sessies.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
iedere sessie mondeling en aan het einde mbv de CQ-i
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en
begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een
afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
Omgang met cliëntgegevens
15. Omgang met cliëntgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling
betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij
materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn
zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: HLM Hennissen
Plaats: Beegden
Datum: 17-06-2022
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
naar waarheid heb ingevuld:
Ja

Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format 4.0
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz
en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar
te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: PAM GOESSENS
BIG-registraties: 29059661225
Basisopleiding: psychologie
AGB-code persoonlijk: 94002322
Praktijk informatie 1
Naam Praktijk of Handelsnaam: Psychologenpraktijk Bosveld
E-mailadres: info@psychologenpraktijkbosveld.nl
KvK nummer: 14115464
Website: www.psychologenpraktijkbosveld.nl
AGB-code praktijk: 94002671
1b. Werkt u op meer dan één locatie, geef dan de locaties en adresgegevens
hieronder in:
2. Biedt zorg aan in
Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in
generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het
Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
de generalistische basis-ggz
2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en
coördinerende rol als volgt in:
Indicerend:
Bij aanmelding, in het eerste intakegesprek, bij het stellen van de
diagnose, en zonodig in het verloop van de behandeling bekijk ik steeds of de klachten en hulpvraag
van de client passen bij de generalistische basisGGZ zorg. Als dat niet het geval is, zorg ik voor een
passende
verwijzing naar een andere hulpverlener of instantie.
In samenwerking met de client wordt de diagnose, het behandeldoel, en het behandelplan
besproken en regelmatig geëvalueerd. Voorafgaand aan de behandeling wordt de client
geïnformeerd over het recht op inzage in het dossier.
Coördinerend:
Client wordt voorafgaand aan de behandeling geïnformeerd over mijn bereikbaarheid tijdens
werkdagen, weekend, en mijn afwezigheid tijdens vakanties.
Ik ben voor cliënten het aanspreekpunt bij vragen, en voor andere zorgverleners het aanspreekpunt
indien er overleg moet worden gepleegd. Ik zorg voor afstemming met de huisarts en andere
zorgverleners indien nodig.In on\ew praktijk werken twee regiebehandelaar. Als
regiebehandelaar ben ik verantwoordelijk voor de aanmelding, de intakefase, het behandelplan, de
behandeling, en overleg met de huisarts en andere behandelaars indien van toepassing.
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type
klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw
cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich,
betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
Psychologenpraktijk Bosveld biedt psychologische behandelingen aan aan mensen die verwezen
worden door de huis- of bedrijfsarts. We werken uitsluitend binnen de Generalistische basis GGZ. We
werken vooral met cognitieve gedragstherapie, EMDR en Mindfulness. We passen indien wenselijk
eHealth toe. Als het nodig is betrekken we familie/omgeving bij de behandeling.
3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Angststoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
Restgroep (Dissociatieve stoornissen; Stoornissen in zindelijkheid; Slaap-waakstoornissen; Seksuele
disfuncties; Genderdysforie; disruptieve impulsbeheersings- en andere gedragsstoornissen; Parafiele
stoornissen; Overige psychische stoornissen; Bewegingsstoornissen en andere bijwerkingen van
medicatie)
Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
Trauma en stress gerelateerde stoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Regiebehandelaar 1
Naam: P.A.M. Goessens
BIG-registratienummer: 29059661225
Regiebehandelaar 2
Naam: H.L.M. Hennissen
BIG-registratienummer: 09033836825
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
Zorggroep(en)
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
(naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Huisartsenpunt Catualiumplein
Agb 01011031
Catualiumplein 3a
6097AB, Heel
Limburg, Nederland
hc-ass@ezorg.nl
Telefoonnummer
0475-571756
Huisartsenpunt Heel
Agb 01010495
Sportparklaan 54
6097CW, Heel
Limburg, Nederland
assistente-heel@ezorg.nl
0475-571396
https://www.huisartsenpunt.nl/heel/
Huisartspraktijk Kuiper
Agb 01057035
Huisartsenpunt Ittervoort
Leliestraat 4
6014AN, Ittervoort
Limburg, Nederland
ass-ittervoort@xs4all.nl
0475-565337
Huisartsenpraktijk Coene - Heetkamp
Agb 01009389
Hoogstraat 7
6085ED, Horn
praktijkcoeneheetkamp@ezorg.nl
Maatschap Dak
Agb 01058952
Schoolstraat 22
6017CZ, Thorn
Limburg, Nederland
info@huisartsenpraktijkdansenkessels.nl
0475-566799
http://www.huisartsenpraktijkdansenkessels.nl
Dhr. R.J.C. Norg,
huisarts AGB-code: 01024465
Organisatie: Norg & Norg-Schulpen Org. AGB-code: 01051318
Adres: Kerkplein 7
Woonplaats: 6081 BA Haelen
Tel: 0475-595000
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
op- en afschaling, diagnose, consultatie, medicatie, overleg, vervanging, waarneming, verwijzing
5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst
of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):
huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst)
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: Niet nodig.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
Samenwerking
Coöperatieve Verenigde Zorverleners Maasgouw
Kruchterstraat 31a
6051CA Maasbracht
kvk nummer: 91757738
OncoNetEcht
Doktersweg 18
6101 EB Echt
ONCO Netwerk Maasgouw-Leudal
Bosveld 13
6099 AN Beegden
de preventieve zorgpartner
0475 46 22 66
info@depreventievezorgpartner.nl
RAP-revalidatie Maasbracht
Dr. Engelsoord 1
6051 LE Maasbracht
0475-462266
Pijnprofessionals
a.engers@pijnprofessionals.nl
KVK Amsterdam 66022193
DOCO
Domein overstijgend casus overleg.
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Er worden voordrachten gehouden.
Er vindt intervisie plaats
Er wordt inhoudelijk samengewerkt
Er zijn interne cursussen
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Ja
Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: http://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekeraar
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
http://www.psychologenpraktijkbosveld.nl/aanmelding_kosten.html
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
https://psychologenpraktijkbosveld.nl/kwaliteitsstatuut.html
Organisatie van de zorg
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij
(naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
P.A.M. Goessens, GZ-psycholoog
H.L.M. Hennissen, GZ-psycholoog
Psychologenpraktijk Bosveld
Bosveld 13
6099 AN Beegden
0475-570007
info@psychologenpraktijkbosveld.nl
Link naar website:
http://www.psychologenpraktijkbosveld.nl/klachten.html
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
Bij vakantie geen vervanging. Bij ziekte vervanging wij elkaar.
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het zorgproces - het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link
of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling:
http://www.psychologenpraktijkbosveld.nl/aanmelding.html
12. Aanmelding en intake/probleemanalyse
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische
aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):
zie: http://www.psychologenpraktijkbosveld.nl/aanmelding.html
12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of
terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend
aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:
Ja
13. Behandeling en begeleiding
13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam
en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met
toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik
doe dat als volgt:
Met iedere patiënt wordt de behandeling per sessie gemonitord. Iedere sessie wordt nagegaan of
opdrachten helder zijn, of het lukt en zo niet, wat dan belemmert. Er wordt voortdurend samen met
de patiënt afgestemd op verwachtingen. Om de paar sessies wordt er naar vooruitgang gekeken.
Indien nodig wordt daartoe ROM ingezet, wat altijd besproken wordt met patiënten en waarvan ze
als ze willen een afschrift krijgen. Patiënten worden geïnformeerd over alle informatie die naar de
huisarts gaat. In overleg met patiënten kan de behandeling aangepast worden indien gewenst. Op
verzoek van patiënt, op mijn verzoek of op verzoek van naasten, wordt de omgeving hierin ook
betrokken na uitdrukkelijke toestemming van de patiënt.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
-voortgangsbespreking per sessie
-voortgangsbespreking behandelplan
-evaluatie behandelplan
-afname vragenlijsten + bespreking
-afname ROM + bespreking
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of
medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
standaardperiode hanteer ik hiervoor:
meestal per sessie, maar in iedere geval iedere 6 sessies.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
iedere sessie mondeling en aan het einde mbv de CQ-i
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en
begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een
afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
Omgang met cliëntgegevens
15. Omgang met cliëntgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling
betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij
materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn
zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: P.A.M. Goessens
Plaats: Beegden
Datum: 5-9-2025
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
naar waarheid heb ingevuld:
Ja